Jäsentiedote 1/2008

Hyvä PC-käyttäjät ry:n jäsen

Aloittamamme toimintavuosi on 24. yhdistyksen historiassa, ensi vuosi on yhdistyksellemme juhlavuosi, silloin tulee pyöreät 25 toimintavuotta täyteen. Tänä vuonna toimintamme on edellisvuosien kaltaista, mutta jo nyt on aika laittaa mietintämyssyt päähän jotta saamme ensivuoden toiminnan olemaan juhlavuoden mittaista.

Yhdistyksen toimintasuunnitelma ja budjetti hyväksyttiin 18. marraskuuta pidetyssä syyskokouksessa sekä valittiin hallitus vuodelle 2008. Hallituksen kokoonpano muuttui hieman ja uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Eero Arkonkoski. Vuoden 2008 toimintasuunnitelma ja hallituksen kokoonpano löytyvät yhdistyksen palvelimelta: Toimintasuunnitelma ja Hallitus ja toimihenkilöt.

Yhdistyksen toiminnan päälinjana on edelleen tarjota yhdistyksen jäsenille keskitettyjä palvelinpalveluja sekä järjestää tiedotus-, koulutus- ja virkistystilaisuuksia. Kaikki palaute toiminnan kehittämiseksi jäsenistön muuttuvia tarpeita vastaavaksi on tervetullutta, palautetta voi helpoiten antaa palvelimen keskustelu- ja palautesivuilla.

Vuoden 2008 budjetissa on varauduttu tukemaan jäsenten omaehtoisesti järjestämää sääntöjen mukaista toimintaa. Tukea voi pyytää hallitukselta vapaamuotoisella viestillä, joka sisältää ainakin järjestelyistä vastaavan tiedot, tilaisuuden sisällön, ja arvion osallistujista sekä kustannusarvion ja halutun tuen määrän ja laadun. Yhdistyksen tuki voi kattaa tilan ja tekniikan vuokria sekä kohtuullisen tarjoilun ilman alkoholijuomia.

Kevätkokous 16.3.2008 klo 14:00

Tervetuloa yhdistyksen sääntömääräiseen kevätkokoukseen, joka järjestetään Ruusulan Keilahallilla, Ruusulankatu 3-5, 00260 Helsinki. Kevätkokous alkaa klo 14:00, jonne kaikki yhdistyksen jäsenet ovat tervetulleita. Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat. Oheisohjelmana on hohtokeilailua alkaen klo 16:00, mukaan mahtuu 20 ilmoittautumisjärjestyksessä. Oheisohjelmaan ilmoittautumiset 9.3.2008 mennessä www-sivulta

Teemaillat ja muut tapahtumat

Teemailloissa keskitytään tiettyyn aihealueeseen. Ne ovat vapaamuotoisia tilaisuuksia joissa käsitellään kiinnostavia aiheita pitämällä alustuksia ja tekemällä ryhmätöitä. Teemaillat ovat erinomainen tapa oppia uutta, jakaa omaa tietämystään ja solmia uusia ihmiskontakteja.

Teemailtoja järjestetään ainakin seuraavilta aihealueilta: Linux, multimedia, pelit ja ohjelmointi. Tilaisuuksista ilmoitetaan yhdistyksen WWW-sivuilla sekä sähköpostilla.

Uutena toimintamuotona päätettiin aloittaa työpaja-toiminta. Työpaja on vapaamuotoinen etukäteen sovittuun aihealueeseen liittyvä saunailtatyyppinen tilaisuus. Työpajoja on tarkoitus järjestää viisi – kuusi kappaletta tänä vuonna, joista ensimmäinen pidettiin helmikuun puolessa välissä. Seuraava saunailta järjestetään huhti - toukokuussa. Ajantasaista tietoa saat http://www.pcuf.fi/.

Perinteinen kesätapahtuma on jälleen luvassa kesän alkaessa, siitä tarkempaa tietoa lähempänä kesää yhdistyksen sivulla http://www.pcuf.fi/ .

Tiedotteet ja muut yleiset asiat

Tuoreimman tiedon saannin suoraan postiisi liittymällä sähköpostilistalle, jolla jaetaan ennakkotietoja ja viimehetken muistutuksia tulevista tapahtumista ja tilaisuuksista sekä myös mahdollisista suunnitteilla olevista tapahtumista. Listalle pääset mukaan lähettämällä sähköpostiosoitteesi ja nimesi jäsensihteerille ().

Jäsenkirjeet julkaistaan aina sähköisessä muodossa nettisivulla http://www.pcuf.fi/, tämän lisäksi jäsentiedotteet postitetaan jokaisen jäsenen kotiosoitteeseen. Tiedotteita ja ilmoitusasioita voidaan myös tarvittaessa toimittaa sähköpostilähetyksenä. Ilmoitusasiat ja mahdollisuus ilmoittautua tapahtumiin löytyvät nettisivuilta.

Palautetta toiminnasta voi antaa yhdistyksen sivuilla olevalla keskustelupalstalla tai hallituksen jäsenille suoraan sähköpostilla. Jäsenasioissa voit ottaa yhteyttä jäsensihteeri Mikko Lundgreniin sähköpostilla . PCUF-palvelimeen liittyvissä teknisissä ja käyttöoikeusasioissa voit myös jättää viestin palvelupuhelimeen 050 331 1419.

Terveisin PC-käyttäjät ry:n hallitus.

Osoitelähde: Tietotekniikan liiton jäsenrekisteri