PC-käyttäjät ry. vuonna 2010

8. Toimintasuunnitelma
  9. Säännöt

PC-käyttäjät ry:n esittely

PC-käyttäjät ry. on Suomen suurin PC-tietokoneiden käyttäjäyhdistys. Jäseninä on etupäässä työpaikalla ja harrastusmielessä PC:itä käyttäviä henkilöitä. Yhdistys kuuluu Tietotekniikan liittoon.

PC-käyttäjät ry:n toimialueena on koko Suomi. Tapahtumat sijoittuvat tavallisesti pääkaupunkiseudun alueelle. Yhdistyksellä on paljon sellaisia jäsenetuja, joita voi hyödyntää koko maassa. Kenties suosituin jäsenpalvelu on yhdistyksen purkki, jonka nimi on PCUF. PCUF:n kautta PC-käyttäjien jäsenet pääsevät käyttämään myös erilaisia Internet-palveluita. Jäsenet voivat anoa erillisellä kirjallisella hakemuksella maksutta ns. shell-oikeuksia PCUF:n tunnukselleen, jolloin purkkia pääsee käyttämään avoimesti Linux-käyttöjärjestelmän komentotasolta.

Monipuoliset lehtiedut

PC-käyttäjien jäsenet saavat jäsenetulehtenä Tietokone ja ammattilehtenä voi valita jonkun seuraavista harrastelehdistä: Pelit, Prosessori, Tiede ja Turvallisuus lehden. Lisätietoa: www.ttlry.fi/jasenille/uudet_jasenetulehdet/

Mielenkiintoisia tapahtumia Helsingin seudulla

PC-käyttäjät on jo vuosia järjestänyt teemailtoja ja yritysvierailuja. Teemaillat alkavat paikalle kutsutun asiantuntijan esityksellä. Alustuksen jälkeen paikallaolijat voivat esittää kysymyksiä eikä vapaa keskustelu suinkaan ole kiellettyä.

Yritysvierailut

Yritysvierailut pyritään suuntaamaan kiinnostaviin kohteisiin, joissa on jotain uutta esitettävänä. Yritysvierailujen tarkoituksena on joko tutustua yrityksen toimintaan tai saada ajankohtaista tietoa yrityksen tarjoamista tuotteista ja palveluista.

Yhdistyksen internet-palvelin pcuf.fi

Jäsenistön käytössä on palvelin PCUF, joka on 1980-luvun loppupuolelta lähtien tarjonnut mm. sähköpostipalveluja. PCUF on yksi Suomen ensimmäisistä internet-palvelimista. Se tarjoaa jäsenkunnalle hyvän mahdollisuuden yhteydenpitoon alan ammattilaisiin ja muihin Internet-verkon käyttäjiin. Yhteydenotto on mahdollinen myös Internet-verkon kautta (telnet pcuf.fi).

Purkin muita Internet-palveluita ovat ftp, gopher, merkkipohjainen www, sähköposti ja pankkiyhteydet. Shell-käyttäjät pääsevät luonnollisesti käyttämään myös muita palveluita, kuten telnetiä ym.

Tiedottaminen

PC-käyttäjien tapahtumista kerrotaan ensimmäiseksi http://www.pcuf.fi/ etusivulla ja virallilset ilmoitukset ITviikko-lehdessä Tietotekniikan liiton jäsenpalstalla. Tarvittaessa kaikille jäsenille postitetaan kirje, jossa kerrotaan yhdistyksen ohjelmasta alkavalla kaudella.

Jäsenmaksut

Tietoja jäsenmaksuista ja -eduista Tietotekniikan liiton Jäsenyys ja jäsenedut -sivulta.

Yhteenveto jäseneduista

• osallistumisoikeus yhdistyksen järjestämiin mielenkiintoisiin tapahtumiin
  • oma käyttäjätunnus yhdistyksen Linux-käyttöjärjestelmällä toimivaan tietokoneeseen
  • mahdollisuus käyttää monipuolisia Internet-verkon palveluja yhdistyksen tietokoneen kautta (esim. www, news, ftp, pankkiyhteydet, irc)
  • Tietotekniikan liiton jäsenedut

Yhdistyksen toiminnasta tiedotetaan kevät- ja syyskauden alkaessa Tietotekniikan liiton jäsenpalstalla ITviikko-lehdessä sekä PCUF:ssä ja mahdollisesti myös PC-käyttäjä-lehdessä. Tarvittaessa toiminnasta tiedotetaan kirjeillä, Toiminnasta saa tietoja webin tapahtumakalenterista.

Liittyminen yhdistykseen

1. Liittymislomake
  2. Täytä lomake siinä olevien ohjeiden mukaan. Rastita ruutu "PC-käyttäjät" joko ensisijaisen tai lisäjäsenen kohdalta (olet lisäjäsen, jos jo kuulut johonkin muuhun Tietotekniikan liiton jäsenyhdistykseen).
  3. Toimita täytetty lomake Tietotekniikan Liittoon, Lars Sonckin kaari 12, 02600 Espoo tai telefaxilla 020 741 9889. Jäsenedut alkavat noin 2 - 3 viikon kuluttua liittymisestä, jonka jälkeen alat saada mm. ITviikko-lehden. Jäsenmaksu veloitetaan jälkikäteen.
  4. Muista vielä, että yhdistys on yhtä kuin sen jäsenistö. Osallistu siis tapahtumiin, kysele asioista ja kerro myös omia tietojasi ja kokemuksiasi toisille.

Jäsenyyden todistaminen

Voit tulostaa todisteen jäsenyydestä tietotekniikan liiton sivulta: http://www.ttlry.fi/

• Katso jäsennumerosi esim. jäsenlehdestä
  • Kirjaudu sisään (oikea yläreuna)
  • Käyttäjätunnusta ja salasanaa voit tiedustella jäsenpalvelusta: jasenasiat(at)ttlry.fi, puh. 0207419888
  • Kun olet kirjautuneena sisälle, vasempaan palkkiin tulee esille linkki: 'Jäsenrekisteriote'. Tätä kautta pääset tulostamaan todisteen jäsenyydestäsi.

Yhdistyksen tärkeimmät toimihenkilöt

Yhdistyksen hallitus ja toimihenkilöt valitaan vuodeksi kerrallaan.

Kaikki palaute ja kehittämisehdotukset otetaan kiitoksella vastaan.

PC-käyttäjät ry.
PL 494
00101 HELSINKI

Palvelupuhelin (purkin käyttö) 050-3311419. (Ei jatkuvaa päivystystä.)

Sähköposti:
  • - lisätietoja yhdistyksestä ja purkista
  • - yhdistyksen hallitus
  • - purkin ylläpito